Czym zajmuje się copywriter?

Zastanawiasz się na czym polega praca copywritera i jakie działania można mu zlecić? Już na wstępie warto zaznaczyć, że copywriterzy stanowią grupę specjalistów o bardzo zróżnicowanych kompetencjach
i rolach.

  • Copywriter kreatywny najczęściej współpracuje z agencjami marketingowymi, pracuje nad kreacjami reklamowymi, hasłami, sloganami i strategiami.

  • SEO Copywriter to osoba specjalizująca się w pisaniu tekstów, które są zoptymalizowane pod SEO. Ich rolą jest wsparcie pozycjonowania i zwiększenie widoczności witryny w sieci.

  • Copywriter lub content writer to osoby piszące wysokiej jakości teksty o różnorodnym przeznaczeniu.

Nadrzędną rolą copywritera jest więc praca z tekstem. W zależności
od zlecenia i specjalizacji, copywriter może przygotowywać teksty
na strony internetowe, ale też do publikacji drukowanych lub
do zamieszczania w mediach społecznościowych. 

Jakie prace może wykonać dla Ciebie doświadczony copywriter?
 

Choć każdy, kto zajmuje się copywritingiem, ma swoją określoną specjalizację i zakres podejmowanych działań,
to jednak można pozwolić sobie na pewne uogólnienia. Copywriterowi możesz zlecić:

  • Teksty SEO, które będą wspierały pozycjonowanie Twojej witryny.

  • Teksty sprzedażowe, które zwiększą zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.

  • Artykuły, poradniki i teksty blogowe.

  • Hasła reklamowe i slogany.

  • Innego rodzaju teksty, jakich tylko potrzebujesz (na przykład poradniki, instrukcje, teksty do mailingu i wiele innych).