Czym zajmuje się copywriter?
Zastanawiasz się na czym polega praca copywritera i jakie działania można mu zlecić? Już na wstępie warto zaznaczyć, że copywriterzy stanowią grupę specjalistów o bardzo zróżnicowanych kompetencjach
i rolach.
-
Copywriter kreatywny najczęściej współpracuje z agencjami marketingowymi, pracuje nad kreacjami reklamowymi, hasłami, sloganami i strategiami.
-
SEO Copywriter to osoba specjalizująca się w pisaniu tekstów, które są zoptymalizowane pod SEO. Ich rolą jest wsparcie pozycjonowania i zwiększenie widoczności witryny w sieci.
-
Copywriter lub content writer to osoby piszące wysokiej jakości teksty o różnorodnym przeznaczeniu.
Nadrzędną rolą copywritera jest więc praca z tekstem. W zależności
od zlecenia i specjalizacji, copywriter może przygotowywać teksty
na strony internetowe, ale też do publikacji drukowanych lub
do zamieszczania w mediach społecznościowych.
Jakie prace może wykonać dla Ciebie doświadczony copywriter?
Choć każdy, kto zajmuje się copywritingiem, ma swoją określoną specjalizację i zakres podejmowanych działań,
to jednak można pozwolić sobie na pewne uogólnienia. Copywriterowi możesz zlecić:
-
Teksty SEO, które będą wspierały pozycjonowanie Twojej witryny.
-
Teksty sprzedażowe, które zwiększą zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.
-
Artykuły, poradniki i teksty blogowe.
-
Hasła reklamowe i slogany.
-
Innego rodzaju teksty, jakich tylko potrzebujesz (na przykład poradniki, instrukcje, teksty do mailingu i wiele innych).