top of page

Skuteczna strategia komunikacji

Sprecyzowana strategia komunikacji to absolutna podstawa do dzia┼éa┼ä marketingowych Twojej firmy. Bez niej Twoje przekazy mog─ů trafia─ç nie tam, gdzie trzeba i brzmie─ç nie tak, jak powinny. Zamiast traci─ç potencjalnych klientów, wydawa─ç fortun─Ö na nieudane kreacje reklamowe i nieprzemy┼Ťlane tre┼Ťci, zacznij od dopracowania trafnej i skutecznej strategii komunikacji.

Przybory szkolne

Co powinna zawiera─ç profesjonalna strategia komunikacji?

  • Sprecyzowany cel – wszelkie dzia┼éania marketingowe oraz tworzone teksty powinny powstawa─ç z jakiego┼Ť powodu lub z my┼Ťl─ů o osi─ůgni─Öciu konkretnego celu. Mo┼╝e to by─ç zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y albo poprawa wizerunku marki.

  • Okre┼Ťlon─ů grup─Ö docelow─ů – komunikaty marketingowe nie powinny by─ç kierowane w pró┼╝ni─Ö lub na chybi┼é-trafi┼é. Podstaw─ů jest sprecyzowanie tego, kim jest Twój potencjalny odbiorca, jakie s─ů jego potrzeby, problemy i przyzwyczajenia.

  • Przemy┼Ťlany Tone of Voice – czyli sprecyzowany styl, j─Özyk i tonacja komunikatów. To kwestia uzale┼╝niona od grupy docelowej, jak równie┼╝ od tego, jaki wizerunek marki chcesz budowa─ç. Twoimi odbiorcami s─ů m┼éodzi ludzie zainteresowani dobrym jedzeniem? Mo┼╝esz postawi─ç na humor i komunikacj─Ö nieformaln─ů. Twój przekaz kierowany jest do dyrektorów i ┼Ťrodowiska biznesowego? Ca┼ékiem mo┼╝liwe, ┼╝e najlepszy b─Ödzie formalny i profesjonalny j─Özyk.

  • Trafnie dobrane kana┼éy komunikacji – musz─ů odpowiada─ç preferencjom i przyzwyczajeniom Twoich potencjalnych klientów. Nie ka┼╝da marka musi inwestowa─ç krocie w komunikacj─Ö na LinkedIn lub na TikToku, ale ka┼╝da firma powinna by─ç obecna tam, gdzie mo┼╝e dotrze─ç do swojej grupy docelowej.
     

Podstaw─ů do wykonania profesjonalnej strategii komunikacji mo┼╝e by─ç równie┼╝ opcjonalna analiza SWOT, czyli zdefiniowanie mocnych i s┼éabych stron marki, przyjrzenie si─Ö konkurencji, sprecyzowanie zagro┼╝e┼ä i szans. Kluczowe znaczenie ma równie┼╝ zastanowienie si─Ö nad tym, dlaczego klient powinien wybra─ç w┼éa┼Ťnie Twoj─ů ofert─Ö i jakie korzy┼Ťci odniesie, je┼Ťli z niej skorzysta.

 

Wszystkimi tymi dzia┼éaniami mo┼╝esz zaj─ů─ç si─Ö we w┼éasnym zakresie. Je┼Ťli jednak nie masz na to czasu lub odpowiednich zasobów, ch─Ötnie Ci w tym pomog─Ö!

Co zyskasz dzi─Öki strategii komunikacji, któr─ů dla Ciebie przygotuj─Ö?

  • Punkt wyj┼Ťcia do ka┼╝dego rodzaju dzia┼éa┼ä marketingowych.

  • Solidn─ů podstaw─Ö do tworzenia skutecznych tre┼Ťci.

  • Konsekwencj─Ö w kreowaniu przekazów marketingowych, informacyjnych i reklamowych.

bottom of page