top of page

Skuteczna strategia komunikacji

Sprecyzowana strategia komunikacji to absolutna podstawa do działań marketingowych Twojej firmy. Bez niej Twoje przekazy mogą trafiać nie tam, gdzie trzeba i brzmieć nie tak, jak powinny. Zamiast tracić potencjalnych klientów, wydawać fortunę na nieudane kreacje reklamowe i nieprzemyślane treści, zacznij od dopracowania trafnej i skutecznej strategii komunikacji.

Przybory szkolne

Co powinna zawierać profesjonalna strategia komunikacji?

  • Sprecyzowany cel – wszelkie działania marketingowe oraz tworzone teksty powinny powstawać z jakiegoś powodu lub z myślą o osiągnięciu konkretnego celu. Może to być zwiększenie sprzedaży albo poprawa wizerunku marki.

  • Określoną grupę docelową – komunikaty marketingowe nie powinny być kierowane w próżnię lub na chybił-trafił. Podstawą jest sprecyzowanie tego, kim jest Twój potencjalny odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy i przyzwyczajenia.

  • Przemyślany Tone of Voice – czyli sprecyzowany styl, język i tonacja komunikatów. To kwestia uzależniona od grupy docelowej, jak również od tego, jaki wizerunek marki chcesz budować. Twoimi odbiorcami są młodzi ludzie zainteresowani dobrym jedzeniem? Możesz postawić na humor i komunikację nieformalną. Twój przekaz kierowany jest do dyrektorów i środowiska biznesowego? Całkiem możliwe, że najlepszy będzie formalny i profesjonalny język.

  • Trafnie dobrane kanały komunikacji – muszą odpowiadać preferencjom i przyzwyczajeniom Twoich potencjalnych klientów. Nie każda marka musi inwestować krocie w komunikację na LinkedIn lub na TikToku, ale każda firma powinna być obecna tam, gdzie może dotrzeć do swojej grupy docelowej.
     

Podstawą do wykonania profesjonalnej strategii komunikacji może być również opcjonalna analiza SWOT, czyli zdefiniowanie mocnych i słabych stron marki, przyjrzenie się konkurencji, sprecyzowanie zagrożeń i szans. Kluczowe znaczenie ma również zastanowienie się nad tym, dlaczego klient powinien wybrać właśnie Twoją ofertę i jakie korzyści odniesie, jeśli z niej skorzysta.

 

Wszystkimi tymi działaniami możesz zająć się we własnym zakresie. Jeśli jednak nie masz na to czasu lub odpowiednich zasobów, chętnie Ci w tym pomogę!

Co zyskasz dzięki strategii komunikacji, którą dla Ciebie przygotuję?

  • Punkt wyjścia do każdego rodzaju działań marketingowych.

  • Solidną podstawę do tworzenia skutecznych treści.

  • Konsekwencję w kreowaniu przekazów marketingowych, informacyjnych i reklamowych.

bottom of page