Jak wybrać copywritera?

Masz konkretny cel marketingowy, świetny produkt lub usługę, ale wciąż brakuje Ci odpowiedniego przekazu? To moment, w którym koniecznie musisz rozejrzeć się za copywriterem. Nie może to być jednak osoba z przypadku! Czy oddasz się bez obaw w ręce chirurga bez doświadczenia? Czy pójdziesz do restauracji z fatalnymi recenzjami od klientów? Zakładam, że na oba powyższe pytania Twoja odpowiedź brzmi "nie".

Po czym poznać dobrego copywritera?

  • Dobry copywriter ma doświadczenie - niekoniecznie kilkunastoletnie, ale jakiekolwiek będzie lepsze niż żadne.

  • Skuteczny copywriter może pochwalić się dobrymi opiniami od dotychczasowych klientów. 

To dwie najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę, by rozpocząć współpracę z właściwą osobą. Na tym jednak nie koniec. Doświadczonych copywriterów z bogatym portfolio przecież nie brakuje.

Poszukując odpowiedniego copywritera do konkretnego projektu, warto postawić na osobę, która faktycznie sprawdzi się w tej roli. 

  • Dobry copywriter to dobry researcher, ale i tak najlepiej postawić na osobę specjalizującą się w konkretnej dziedzinie. Na przykład: do tekstów o nieruchomościach nie wybieraj copywritera z dorobkiem w branży beauty, ale bez pojęcia o Twojej branży. 

  • Nawet najlepszy copywriter może nie poczuć mięty do Twojego zlecenia - tak bywa. Jeśli ewidentnie macie problemy z komunikacją, a Wasze wizje rozjeżdżają się w przeciwnych kierunkach, odpuść i poszukaj kogoś innego.

  • Profesjonalny copywriter zazwyczaj specjalizuje się w określonych działaniach - nie chodzi tylko o tematykę, ale też o rodzaj uprawianego copywritingu. Niektórzy wymiatają w SEO, a inni są prawdziwymi mistrzami w socialach. Umiejętność godzenia wielu typów copywritingu jest domeną nielicznych, ale są i tacy specjaliści. Nim podpiszesz umowę, upewnij się, że upatrzony copywriter realizował podobne zlecenia w przeszłości i wie, jak się do tego zabrać. 

Wybór copywritera może przesądzić o sukcesie produktu, usługi, a nawet całej marki. Nie decyduj się na współpracę z kimś tylko dlatego, że jest o parę złotych tańszy od copywriterów z lepszym doświadczeniem. Ta pozorna oszczędność może Cię wiele kosztować w przyszłości.